FROSTA BIBLIOTEK

Med språklige minoriteter i klassen: andrespråkslæring og andrespråksundervisning
Huskelisten er tom
Vis
Tittel
  • Med språklige minoriteter i klassen: andrespråkslæring og andrespråksundervisning
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Flerspråklig
Hylleplassering
  • 372.011 M
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2004
Noter
  • Boka tar for seg hvordan læreren kan tilrettelegge undervisningen for minoritetsspråklige elever i grunnskolen. Læreren trenger kunnskap om hvordan elever lærer et andrespråk, og om hvilke vansker som kan være forbundet med å tilegne seg fagkunnskap på et språk man ikke behersker fullt ut. De ulike artiklene tar for seg hvordan man arbeider med lesing og skriving, skjønnlitteratur, uttale og vokabular og organiseringen av undervisningen. Artiklene viser både til teori og praksis. Boka vil være nyttig for studenter som tar fagene norsk som andrespråk eller flerkulturell pedagogikk, og for lærere med minoritetsspråklige i klassen. Litteraturlister og register. Tekst på bokmål og dansk Har bibliografi
ISBN
  • 82-02-21772-5
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00001524 am  2200253   4500
*00126640
*008040308                a          00mul 2
*015  $a0143666$bBIBBI
*019  $bl
*020  $a82-02-21772-5$bh.$cNkr 378.00
*035  $a0143666
*035  $a(BIBBI)136984
*041  $adannob
*08231$a372.011$zh$25
*090  $c372.011$dM
*24500$aMed språklige minoriteter i klassen$bandrespråkslæring og andrespråksundervisning$cred.: Elisabeth Selj (hovedred.), Else Ryen og Inger Lindberg
*260  $aOslo$bCappelen akademisk$ccop. 2004
*300  $a328 s.$bill.
*505  $aTekst på bokmål og dansk
*505  $aHar bibliografi
*520  $aBoka tar for seg hvordan læreren kan tilrettelegge undervisningen for minoritetsspråklige elever i grunnskolen. Læreren trenger kunnskap om hvordan elever lærer et andrespråk, og om hvilke vansker som kan være forbundet med å tilegne seg fagkunnskap på et språk man ikke behersker fullt ut. De ulike artiklene tar for seg hvordan man arbeider med lesing og skriving, skjønnlitteratur, uttale og vokabular og organiseringen av undervisningen. Artiklene viser både til teori og praksis. Boka vil være nyttig for studenter som tar fagene norsk som andrespråk eller flerkulturell pedagogikk, og for lærere med minoritetsspråklige i klassen. Litteraturlister og register.
*650 1$aNorsk språk$xUndervisning$xFremmedspråklige$0før- og grunnskolen$1372.011$2BS$9nob
*700 0$aSelj, Elisabeth$d1950-$ered.$jn.
*700 0$aRyen, Else$d1944-$ered.$jn.
*700 0$aLindberg, Inger$ered.
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Frosta bibliotek372.011 M